dinsdag 25 maart 2008

Knoop door

Ik ga bloggen. Jawel!

Waarom?

Ik hou van taal. Ik wil taal gebruiken, op alle bekende en onbekende manieren. Hoe smaakt bloggen?

Waarover?

Over een Berlijnse in Den Haag. Over de emancipatie van de taalgebruiker. Over flickr. Over ongeaspireerde medeklinkers. Over ademsteun. Over indonesische opera. Over mannen met hoed. Over MediaMe. Over hoofdstuk 7. You name it. Ben eigenlijk zelf benieuwd.

In welke taal?

Nederlands. Met Duits accent. En anglicismen.

Voor wie?

Voor jou. En voor mezelf.

Zo. Nu.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel mooi begin! Ik benieuwd wat je nog meer gaat schrijven. :)

Anoniem zei

Welcome in Blogland Jenny!
(Waarom gaan jullie ook niet duobloggen. Is heel leuk en spannend.)
Groet! Bert.

Anoniem zei

goeie stap. en ik kan er zeker wat van leren denk ik.

ik ben een kleuter in taal. hou er erg van, maar op de een of andere manier mis ik een basis. dit terzijde.

Anoniem zei

Heel leuk, ook om te gaan volgen
ik hou van taal, al ben ik er heel slecht in ,zie Marco
gr Roel

Audringje zei

Roel en Marco, ik wil met deze blog heel graag duidelijk maken dat jullie als native speakers gewoon ALLES van je taal afweten! Door (oude) media en onderwijs wordt iedereen een volkomen misplaatste onzekerheid over zijn/haar eigen taal aangepraat. Natuurlijke taal doet helemaal niet aan goed of fout. Je gaat toch bij een kat ook niet zeggen dat ie op een verkeerde manier miaauwt? Ah well, daar maar een blogstukkie over... :-)

Anoniem zei

Dank je Jenny op het gebied van taal ben ik onzeker geworden (gemaakt) maar sinds ik de stelling huldigt "DENKFOUTEN ZIJN ERGER DAN TAALFOUTEN" heb ik er iets minder moeite mee
Roel

Anoniem zei

Leuk, ik ga het volgen met plezier.

Anoniem zei

Heb gisteren vast je oudere blogposts gelezen (via mobiel zeer goed te lezen!). Reageren doe ik nu nog even (via mobiel niet mogelijk).

Je hebt een erg leuke manier van schrijven. Spitsvondig, kort, krachtig en met leuke woordvondsten. Ik ga vast veel plezier beleven aan Jenny's Place!